29 Nisan 2016 Cuma

REKLAMCILIK ÜSTÜNE

Selam millet yine ben.. Bu gece sizinle reklamcılık üstüne konuşalım istedim. Bu alan gerçekten iştah açıcı geliyor bana çünkü işin içinde yaratıcı fikirli olma var ve bu benim halkla ilişkiler gibi ilgilendiğim ve tavsiye ettiğim bir alan.. Reklam en basit şekliyle ürün ve fikrin yayılmasıdır. Ama bu iş uzun süreçlerin sonunda gerçekleşen bir olay. Biraz göz atalım mı? Evet dediniz kabul ediyorum ve bu sürece göz atmaya davet ediyorum.

Düşünün yeni bir parfüm firmasının sahibisiniz ve bir kobisiniz bütçeniz çok; ürününüze çok güveniyorsunuz ama eksik ola bir şeyler var. Nedir?. Tanınma.. Tanınma reklamla mümkün olan bir mesele; bu yüzden bir reklam ajansına ihtiyaç duyuyorsunuz. Ürününüz ile ilgili reklam yapmak istediğinizi belirtiyorsunuz. Ajanstan gelen ilk soru: Satış reklamı mı yoksa imaj reklamı mı istiyorsunuz? 

İmaj reklamı firmanın marka değerini artırmaya yönelik reklamdır. İşin içinde satış amacı yoktur. Bildiğiniz halkla ilişkiler yani. Satış reklamı ise firmanın ürünlerine odaklanarak satışları direkt olarak artırmayı hedefleyen reklamlardır.

Seçiminiz satış reklamı. Detayları anlattıktan sonra ajans sizin belirttikleriniz doğrultusunda bir storyboard hazırlıyorlar bunun demo reklam şekli de var numune olarak bir reklam videosu hazırlayıp size sunuyorlar siz de beğenirseniz reklamın çekim süreci başlıyor. 

Prodüksiyon sürecinden geçen reklam kurguda son kez elden geçtikten sonra medya planlaması da yapılarak belirlenen mecrada hedef kitleye yönlik yayın yapılmaya hazır hale geliyor. Reklamlarrrr!
Firmanın satışları olumlu etkileniyorsa hazırlanan reklamın dönüşü olumlu olmuş demektir birnevi. Değilse gelen eleştiriler ve yorumlar gözönüne alarak reklamınızı iyileştirmeniz de mümkün.

Reklam süreci beni çok heyecanlandıran bir süreç henüz bunun okulunu okumaktayım ve bir an önce bu meslekle ilgili profesyonel sahada olmayı istiyorum. 

Son olarak reklamın iyi olması için yaratıcı olması gerekir. Fakat bunun için çok uçlarda düşünmemek gerekir. Ne demiş usta reklamcı Ali Taran reklam fikri için 'basitin basiti'..

Benden şimdilik bu kadar diğer yazılarımda görüşmek üzere.
Kalın sağlıcakla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder