6 Nisan 2016 Çarşamba

Erasmus Hakkında

Erasmus bir öğrencinin hayatında karşılaşacağı sayılı fırsatlardan biri bence. Çünkü sıradan okul hayatın büyük bir renk getirmekte bu program. Ben erasmus ile üniversitenin henüz 2. yılında tanıştım. Bu kolay bir olay değildi. Sebebini soracak olursanız yaşıtlarım arasında bu programı göğüslenmek için erkenden girişmiştim atağa beni o program dahilinde nelerin beklediğini bilmezken.

Erasmus sınavını kazandığımı öğrendiğimde bir teknoloji markentinde çalışmaktaydım. Beraber çalıştığım kişiler haberi ilk duyan kişilerdi aynı zamanda. Telefonda kazandığımı belirten görevliye tepki olarak verdiğim gülücük inişli çıkışlı ses tonumu anlayan bir tek onlardı ve ailem tabii ki. Büyük bir kutlama aynı zamanda heyecan vardı benim dışımdaki herkeste; adeta onlar gidecekler gibi heyecanlıydılar; fakat ben ise henüz olayın şokuyla olup biteni anlamaya çalışıyordum. Bu bir veda gerektiren bir kutlamaydı ve vedalar kutlanası olaylar değildi. Çevrem benim Avrupa'da kaliteli bir eğitim alabilme şansımı kutluyorlardı onlardan uzaklaşacağımın farkında olmadan. Açıkçasını isterseniz bu Avrupa'ya giden uçağın koltuğuna oturana kadar aynı şekilde sürdü ondan sonra ise.. Macera başlasın!

Mükemmel bir süreç muhteşem bir ortam.. Budapeşte benim hayatımın dönüm noktalarından biri adeta orada edindiğim anılar tecrübeler bana kendimi tanıma fırsatı vermişti ne yapabildiklerimin farkına varmıştım, kendime olan güvenim çok yüksek oranda yükselmişti. Eğitim konusunda hiçbir şüpheniz olmasın gayet iyi bir eğitim sistemleri ve ve çok kaliteli hocaları var. İngilizceleri de çok iyi. 

Genel olarak erasmusa giden bir öğrencinin notlarının düştüğü söylenir; fakat bu benim için öyle olmadı; aksine notlarımı yükseltmiştim. Dostlar, bu size orda inek bir öğrenci hayatı yaşadığımı göstermesin aynı zamanda birçok da yer gezdim ve bunları yaparken aynı zamanda Macar milli takımı ile atletizm idmanları yaptım. Bu biraz zamanınızı nasıl değerlendirdiğinize de bağlı.

Öğrencilik hayatınızda kendiniz için gerçekten faydalı bir atılım yapmak istiyorsanız tek tavsiyem biraz İngilizce yahut Almanca yahut Fransız yahut diğer dillerde az da olsa pratik yaparak sınavdan tatmin edici bir sonuç alıp erasmus tercihlerinizi yapmanız olur. Bu tecrübe ne askerliğe benzer ne de kendi ülkeniz ama başka şehirde öğrencilik yapmaya. Erasmus denenmediği sürece kadar malesef anlaşılması imkansız bir süreç. Doğrusu anlatılmaz yaşanır bu heralde.

2 yorum:

  1. Evet güzel bir tanımlama yapılmış doğrusu.Erasmus,gerçekten öğrencinin, gerek yaşamın da ve gerekse eğitim döneminde bir öz güven oluşturur kendisinde.Aynı zamanda dünyanın dört bir yanından gelmiş öğrencilerle arkadaşlıklar kurarak,dünyayı daha iyi tanıma imkanı da bulur.Başarılı bir Erasmus öğrencisinin babası olarak bunu yakından gözlemledim....

    YanıtlaSil
  2. Teşşekkür ederim babacığım sizlerin sayesinde iyi şeyler yapmaya gayret gösteriyoruz.

    YanıtlaSil