29 Aralık 2016 Perşembe

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 13

Sadelik Altın Kural

Merhaba sevgili okurlarım bu hafta sizlere sadelik kuralı hakkında bahsetmek istiyorum. Aslında hangi konuda olursa olsun sadelik karşı tarafa aktardığımız düşünceyi açık kılarak anlaşılmasını kolaylaştıran bir prensiptir. Örneğin reklamcılık dünyası içinde bir ürün satarken o ürün için reklamlarda vereceğimiz gereksiz bilgiler, detaylar müşteri için anlamsız, anlaşılmaz gelebilecektir. Reklamcılıkta meşhur bir tanım vardır 'Reklam; basitin basitidir.' diye usta reklamcı Ali Taran'a aittir bu söz. Mesleği en iyi şekilde ifade eden bir cümledir. Dikkat edin kurduğu cümle de basit. :) Ya da diğer sektörlere baktığımızda habercilik dünyasında da anlatılanın sade kılınması okur için o derecede kolaylık sağlayacaktır. Bu durum satışlara da (tiraj) etki edecektir. Pazarlama dünyasına geldiğimizde bir ürün satarken sattığımız ürünün kendisi için de sadeliği uygulamamız gerekmektedir. Örneğin bir oyun konsolu üretimi gerçekleştirirken o ürün üzerine onlarca tuş eklemek yerine sadece aç-kapa tuşu koymak mantıklı olacaktır. Aslında böyle detaylı inanılmaz ayrıntılara sahip bir ürün deyince aklıma uçaklar geliyor. Fakat onlar için sadece uçak kaldır-indir butonu koymak pek de mantıklı olmayacaktır. :) 



Piyasaya baktığımızda sadeliği ürünlerine yedirmiş başarılı marka Apple olmuştur. Eğer dikkat ederseniz Apple; iphone'de, imac'de, ipad'de, yahut ipod'da her zaman tek bir fonksiyonel tuş koyar ürünlerine ve diğer işlemleri gerçekleştirmeyi ise dokunmatik ekrana bırakır. Başlangıçta reklamcılıkla ilgili basitlik tanımının yapıldığı cümlenin de basit olduğunu söylemiştim size. Apple bu basitlik sadeliği o kadar içinde özümseyebilmiş bir markadır ki yaptığı reklam kampanyalarında dahi bunu görmemiz mümkündür. Aşağıda yayınladığım videodan Apple markasının düzenlediği seri halindeki reklam dizisini izleyerek size anlatmak istediklerimi somut haliyle görmeniz mümkün. Reklamda sadece beyaz bir arka plan var ve iki kişinin bazen birkaç kişinin de dahil olduğu diyaloglar var. Müzikler, göz alıcı renkler, efektler ya da grafikler kullanılmamış. Bir şeyi anlatmak bu kadar basit bir yolla da gerçekleşebilir der gibi. Reklamın tek mesajı ise şu 'Mac, PC'den daha iyidir.'

Benden şimdilik bu kadar reklamı izlemeden geçmeyin derim biraz uzun ama azıcık izleseniz de mesajı görürsünüz zaten. Kalın sağlıcakla.

Saygılarımla,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder