7 Aralık 2016 Çarşamba

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 9

KITLIK YARATIN

Merhaba millet! Bugün size pazarlama taktiklerinden dokuzuncusu olan aynı zamanda Robert Cialdini'nin İkna Psikolojisi kitabında iknanın çeşitlerinden biri olarak yer alan kıtlık kavramı hakkında bahsedeceğim. 

Gün geçtikçe her yerde kolay kolay bulunmayan bir ürünü edinmesini göğsünü gere gere anlatan bireylerin çoğaldığına şahitlik ediyoruz. Buna sosyal çevrenin ve malumunuz 'popüler kültürün' etkileri birçoktur. Tabi bunlar beni  naçizane görüşümdür. :) Konumuza dönecek olursak bizim pazarlama açısından bu konuda yapabileceklerimiz ise müşteri yahut potansiyel gördüğümüz kitlelere mesajı kıtlığa uygun bir dille yazmaktır. Daha doğrusu onların kıtlık oluşturmak. Bu durum onların zihninde hem harekete geçmek için bir tetikleyici olurken belki prestij olduğunu düşündükleri bir ürünü yahut hizmeti edinmenin verdiği tatmini de gerçekleştirecektir.

Örneklendirmemiz gerekirse Kaşıkçı Elması herkesin sahip olabileceği bir şey değildir. Açıkçası onun birden fazla sahibi olamaz çünkü dünyada eşi benzeri bulunmamaktadır. Peki Kaşıkçı Elması'nı bu kadar değerli yapan yalnızca üzerinde çevresi 49 tane elmasla çevrili koca bir pırlanta mıdır? yoksa ondan dünyada sadece bir tane bulunması mıdır? İkisi de tabii ki :) Çok kolay bulunan edinilebilen bir ürün olsa neden ismi bu kadar duyulsun ki? İşte yine pazarlamaya dönecek olursak tüketiciye az miktar bulunduğu belirtilen bir ürünün satın alınma imkanı daha yüksektir. 

Reklam yahut fırsat kampanyalarınızı oluştururken metninize ekleyeceğiniz bazı ipuçları sizi bu yöntem doğrultusunda başarıya taşıyabilir. Nedir bu ipuçları?
Sadece 2 günlüğüne'
• 'Sınırlı sayıda'

• 'Stoklarda sadece 3 tane kaldı'
• 'Bu teklif 3 saat 45 dakika sonra sona erecek'
• 'Sahura özel indirim'
• 'Bu fiyata son 2 ürün'
• 'Stoklarla sınırlıdır"
Kampanyalarınızda başarılı olmanızı diliyorum. Şimdilik benden bu kadar efendim. 
Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder