14 Aralık 2016 Çarşamba

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 11

İKEA TAKTİĞİ

Merhaba okuyucularım. Bugün size pazarlama taktiklerinden bir diğeri olan ikea taktiği hakkında bahsedeceğim. Birçoğumuz büyük ihtimal ikea'da bulunmuştur. Peki hiç ikea'dan çıktıktan sonra 'dur şuraya da uğrayayım!' dediğiniz oldu mu? Ben dediğinizi sanmıyorum. Çünkü ikea kendini öyle bir yerde lokalize ediyor ki oradan çıkınca direkt olarak eve gitmeyi yahut günlük işlerinize dönmeyi düşünüyorsunuz. Bunun sebebi ise ikea bulunduğu noktalarda genellikle kendisinden başka mağazanın bulunmaması. Kaldı ki, bu birçok bölüm standlara sahip büyük mağazayı dolaşmak gerçekten bir plan yapmayı en azından önce nerelere gidilmesi gerektiğini kafadan halletmeyi gerektiriyor. Mağazanın içinde bazen bir yerden bir yere gitmek bile çok zor ve yorucu olabiliyor. En azından benim için kesinlikle öyle. :)




Aslında düşününce ikea sizi mağaza içinde tutmak için elinden geleni yapıyor. Birçok alan var demiştik. Evet. Peki karnınız mı acıktı orada yemek de yiyebilirsiniz. (Hem de çok uygun fiyata İsveç köfte dahi satılıyor.) Bu taktik müşteriyi kendine hapsetme taktiği yani ikea siz mağazayı ziyaret ettiğinizde dış dünya ile olan temasınızı keserek size kendinden başka bir seçenek bırakmıyor.

Bir işletme olarak buradan çıkarılması gereken işletmenizde müşterileriniz için bir yaşam oluşturmanızdır. Bu taktiği Apple'da idrak etmeye başlıyor yavaş yavaş da olsa. Mağaza için ağaçlıklı alanlar vs. Bunun farkında olarak atacağınız adımlar size, mağazanıza gelen potansiyel müşterileri gerçek müşterilere daha kolay dönüştürme olasılığı tanıyacaktır. Futbolda 'adamı göğse almak' denilen bir tabir vardır. Karşıdan gelen rakibinizin hemen arkasında hareket alanını kısıtlamak için ifade edilir. Burada da olduğu gibi müşterilerinizi eğer, tabiri caizse, göğsünüze alırsanız onları kontrol etmeniz daha bir kolaylaşacaktır. Benden şimdilik bu kadar.

Hadi ben kaçtım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder