4 Kasım 2016 Cuma

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 4

KENDİNİZE BORÇLU HİSSETTİRİN!
pazarlamasyon

Merhaba okurlarım. Bu yazımda anlatacaklarımdan önce yazımı hazırlarken rastladığım bir şarkı gayet hoşuma gitti. Bunları yazarken dahi o şarkıyı dinliyorum. Şarkının ismi 'Yan Benimle' bu bilgiyi neden daha girişte paylaştığımı hatta neden pazarlama temalı bir blog yazısında sizlerle paylaştığımı da bilmiyorum. Ya da biliyorum. Gerçekten hoşuma gitti de ondan :) 

Her neyse... Gelelim konumuza. Bu hafta pazarlama taktiklerinden 'Kendine Borçlu Hissettirme' taktiği hakkında bahsetmek istiyorum. Önemsenmeyen fakat önemsenmesi gereken bir konu çünkü yaptığınız iş ne olursa olsun müşterinize yaptığınız belki de ufak ikramlar müşterinizi yani hedef kitlenizi size bağlayan özelliklerden biri olabilir.


Dürüst olalım ki kendimizi borçlu hissettiğimiz anda daha bir bonkör oluyoruz. Bu gerçekten yola çıkacak olursak yapacağımız küçük ikramlar marka bağlılığı yaratmada dahi etkili olabilecek bir faktör. 'Peki nedir bu ikramlardan kastın senin be adam' diyebilirsiniz. 

Bir marka yöneticisi olduğunuzu düşünelim. Müşterilerinizin markanıza sadık bireyler olmasını istiyorsunuz. Bu durumda ne yapabilirsiniz? Bir süper market zinciri yönetiyorsanız müşterilerinize ücretsiz servis olanağı sunarak alışveriş poşetiyle eve kadar yürüyerek yorulmalarını engellemiş olursunuz. Aynı zamanda bir sonraki alışverişlerinde tercih edilen taraf olma ihtimalinizi de yükseltmiş olursunuz.

Web 2.0 döneminde de işler aynı şekilde ilerliyor. Yani sanal alem. Tıklanma oranı yüksek bir blogunuz varsa aynı zamanda sitenizde gezinme süresinde ortalamanız da yüksekse okur kitlenize özel yarışmalar düzenleyebilir yahut onlara ücretsiz kitaplar hediye edebilirsiniz. Bu konuda bir listeleme yapmamız gerekirse:

-forum düzenleyin (faq vb.),
-içeriğinizle ilgili bazı ücretsiz pdf. dosyaları sunun, 
-yarışmalar düzenleyin sonunda ilk üç'ü ödüllerin  beklediği,
-ücretsiz danışma servisi verin vb.

maddelerimizi uzatmamız mümkün bu durum biraz da site sahibinin yaratıcılığına dayanıyor. Aynı zamanda müşterilerinize gösterdiğiniz ilgi alaka seviyesine.

Bu yöntemle yaptığınız bir hata dahi tolerans ile karşılanabilir. Bir sonraki gezintide tercih edilen adres olmanıza vesile olabilir. Değerlendirmekte fayda var. 

Bir yazının daha sonuna geldik. Kendinize iyi bakın. Ben de müziği dinlemeye devam edeyim. :) Hoşçakalın, 

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder