30 Kasım 2016 Çarşamba

ÇİÇEK SEPETİ REKLAM ANALİZİ

Çiçek Sepeti Aşkınızı Kurtarır!
Geçen gün kız kardeşimden gelen mesaj aracılığıyla gördüğüm bir reklam dikkatimi çok çekti. Çiçek Sepeti markasının hazırlamış olduğu bir viral.


Genç bir hanım, erkek arkadaşı doğum gününü unuttuğu için intihar etmeye karar veriyor. Reklamın henüz ilk saniyesinde 'Biz atlamadık da ne oldu sanki?' gibi sitemkar bir teyzenin öfkeli bakışları altında sözlerine şahit oluyoruz ve bunun ardı kesilmiyor. Cama çıkarak atlamaya kararlı kızın karşısında olup biteni anlamaya çalışan kalabalık da kızımıza ne olduğunu neden atlamak istediğini sorar vs. İşin ilginç kısmı o kalabalığın kızımıza sağladığı motivasyon. 'Atla!, Atla!, Atla!' nidalarıyla seslerini yükselten kalabalık aynı zamanda toplumumuzun geldiği sinir sağlığının ne derecelere ulaştığını görmemizde bize yardımcı olmakta. Böyle bir şey mümkün mü sizce? Aptal bir doğum günü merasimi unutuldu diye intihar etmek. Yetmezmiş gibi daha akıllı(!) olan kalabalığın kişiye intihar etmesi için bağırarak tabiri caizse 'gaza getirerek' atlamasına şahitlik etmeye çalışmak.
Reklamcılıkta abartının olması doğal tabi ki fakat abartının böyle bir yöne çekilmesi işin kalitesinin düşüklüğünü gösterir. 'Reklamın iyisi kötüsü olmaz.' mantığı ile yapılan bir çalışma olsa dahi yine de kabul edilemez bir durum. İzleyici kitlesinin çocuklar ve gençler de olabileceği ihtimalini düşünmek belki biraz da olsa pozitif bir ambiyans çizmeye yetebilirdi.
Bana kalırsa bu çalışma, reklam arşivlerinde 'başarısız reklamlar' kategorisinde yerini almaya hazırlanıyor. Daha güzel bir çalışmada görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder