8 Kasım 2016 Salı

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 5

KENDİNİZE NEDEN DİYE SORUN!

Merhaba okurlarım, pazarlama taktiklerinde bugün size neden sorusunu kendinize sorma hakkında bahsetmek istiyorum. Önemli bir husus olarak yapacağınız açıklamalar, hazırlayacağınız bültenler ve uygulayacağınız reklam çalışmalarında üretimini gerçekleştirdiğiniz ürünler hakkında sürekli olarak ürünün kalitesi, performansı vb. hakkında bahsetmemeniz gerektiğidir.

Bu durum size 'Ya iyi de reklam yapıyoruz neden ürün hakkında bahsetmeyelim?' dedirtebilir. Fakat bir de şu örnek üzerinden düşünün:

 "Biz mükemmel bilgisayar yaparız. Onlar güzel olarak tasarlanmış, kullanışı basit, kullanıcı dostu. Bir tane satın almak ister misin?"

"Bizim tüm yaptıklarımız, bizim inanışımız süre gelen olgulara meydan okumaktır. Biz farklı düşünmeye inanırız (Think Different) Bizim süregelen olgulara meydan okumamız, ürettiğimiz ürünleri güzel dizaynlı, kullanışı basit ve kullanıcı dostu olarak tasarlamamızdır. Biz sadece mükemmel bilgisayarlar üretiriz. Bir tane almak ister misin?”
Bu iki örnekten ilki x bir şirkete; ikincisi de apple şirketine ait olduğunu söylesem ne derdiniz?
Pazarlama iletişiminde Neden Nasıl ve Ne soruları içerden dışarıya doğru gerçekleştirilmelidir.
Yukarıda vermiş olduğum mesaj örneklerinden birinci mesajda dışarıdan içeri doğru bir yön seçilmişti ayrıca neden bu işi yaptıkları hakkında bilgi edinmemize imkan tanınmıyordu. 

Gelin gelelim ki müptelası olan yüz binlerce müşterisini günlerce kapısında bekleten Apple'ın hazırladığı mesajda ise öncelikle üründen ziyade neden bu işi yaptıkları yani 
vizyonları, sonrasında ise nasıl yaptıkları ve son olarak da ne yaptıkları  yer alıyor.

Unutmayın müşteriler ne sattığınızı almaz; fakat neden sattığınızı alırlar. Bu yüzden öncelikle müşteri kitleniz ile neden bu işi yaptığınızı, amacınızı, tutkunuzu paylaşmaktan çekinmeyin; çekinmeyin ki Apple gibi bir sektör öncüsü olabilesiniz.

Saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder