31 Ekim 2016 Pazartesi

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 3

FİYATLARDAKİ OYNAMALAR

Merhaba okurlarım. Bilgisayarımda yaşadığım bir sorundan ötürü geçtiğimiz hafta yayınlamam gereken yazımı bu hafta yayınlamak durumundayım. Affınıza sığınıyorum. 

Konumuza dönecek olursak bu yazımda size fiyatlarda gerçekleşen ufak oynamalarla hedef kitlemizin ürün satın almaya ne şekilde yakınlaştırıldıkları hakkında bahsedeceğim.

Tüketiciler, ilgilenim oranları yüksek ürünler hakkında daha çok düşünürler. Dediğimiz ilgilenim oranı ise bir ürünün değeri hakkında tüketicileri düşünmeye iten kavramdır. Örneğin öğle yemeği için aldığınız makarnanın hakkında çok düşünmezken; iyi bir karne sonrası anne babanızın size sağladığı ödül niteliğindeki finansal destek, size ne tür bilgisayar almanız konusunda biraz araştırma yapmayı, akabinde de düşünmeyi gerektirir. Ne kadar yüksek bir hafızaya, nasıl bir tasarıma sahip olacağı hakkında vb. Bunların dışında ve öncelikle düşünülecek mevzu ise fiyattır.


Fiyat, tüketiciyi cezbetmediği sürece o ürünün satın alınması beklemek beyhude çaba olacaktır. Bunun için uygulayacağımız bazı taktikler potansiyel müşteriyi gerçek müşteriye dönüştürmede etkili olabilir. 

Örneğin bir fiyat düşünelim. Görselimizde olduğu gibi bir ürün eğer 20 lira olarak hedef kitleye yansıtılırsa  müşteri bu fiyattan kaçınabilir; fakat 19.99 ise çekici hiledir. İnsanlar aslında kuruşun hesabını yapmasa bile oradaki bir kuruş müşteriye ürünün 10 liraymış gibi gözükmesine vesile olur bu da müşteri için ürünü alımı kolaylaştıran bir faktördür.

Ayrıca, başka bir ürün fiyatı için düşündüğümüzde de fiyatların yazım şeklide iknayı belirleyen bir unsurdur. Örnek verecek olursak;

1700 tl
1.700 tl
1.700.00 tl

Müşteriler yani hedef kitlemiz yapılan araştırmalarında gösterdiği üzere en üstte bulunan fiyat yazım tarzını yazımı alımı kolaylaştıran bir etken olarak bulmuşlardır.

Bir sonraki pazarlama taktiğimizde görüşene dek. Hoşçakalın.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder