25 Kasım 2016 Cuma

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 7

ÜRÜNÜNÜZE DEĞER KATIN

Merhaba sevgili okuyucularım.. Bu hafta da sizinle pazarlama taktikleri hakkında konuşmak için beraberiz. Bu hafta size bir ürün satarken o ürüne vermeniz gereken değeri anlatmak istiyorum. Pazarlama herkesin düşündüğü üzere bir ihtiyaç yaratma sanatıdır. Bu görüş biraz eksik biraz da hata içermektedir bana göre. Çünkü pazarlama var olan bir ihtiyaç için tüketiciye farklı alternatifler yaratma sanatıdır. İlk önce burada bir anlaşalım. Sonra ise; eğer biz oluşturduğumuz alternatifleri tüketicinin almasını sağlamayı hedefliyorsak bunu yapmak için de bir çok yöntemimiz bulunmakta. Reklam, halkla ilişkiler, satış teşvik, kişisel satış vd. yöntemler bize yöntemlerin çokluğu hakkında bir ipucu göstermektedir.

Sattığınız ürüne inanmazsanız onu asla satamazsınız. Ayrıca sattığınız ürün hakkında, onun üzerinde bir değer yaratmazsanız asla başarıya ulaşamazsınız. Bu açıdan bir ürün ya da bir ürün grubu satımı gerçekleştirirken o ürün/ürünler hakkında değer yaratmanız hedef kitlenizin sattığınız ürüne yaklaşımı daha bir olumlu hal alacak ve bu durum sizi satışın gerçekleşmesine bir adım daha yaklaştıracaktır.

Bir örnekle konumuzu açıklığa kavuşturalım: Bir bilgisayar yazılımı aslında bir cd ve cd kutusundan fazlasıdır. Bu yazılım 15 mühendisin, 4 tasarımcının, 2 proje yöneticisinin, 2 metin yazarının 1 de CTO'nun eseridir.




Hepsinin okumuş olduğu yılları toplasak tam 210 yıla ulaşırız. Ayrıca ürünü çıkartabilmek için 4 farklı yazılım patenti alınmış, 7 ayrı teknoloji merkezine başvurulmuştur. Sadece bu teknoloji merkezlerine başvurmanın maliyeti 100 bin dolardır. 40 kişilik kullanıcı grubu bu ürünü 6 hafta boyunca test etmiş, bu testlerin sonucunda da 810 farklı revize gerçekleştirilmiştir. Bu ürün için toplamda 7 milyon satır kod yazılmış, 100 bin saat harcanmıştır.


Şu ana kadar mevcut ürün hakkında söylediklerimize dayanarak bir ürün ortaya çıkarmak pek de kolay sayılmaz demek yanlış olmaz. Değil mi?

Ürününüzü satarken yapacağınız sunumlarda yahut birebir iletişimlerde sattığınız ürün hakkında bu tarz back ground bilgiler satışı gerçekleştirmenizde size faya sağlayabilir. 

Bir sonraki taktikte egörüşmek üzere hoşça kalın,

Saygılarımla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder