18 Kasım 2016 Cuma

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 6

PAZARLAMADA HANGİ KANALLAR DAHA FAYDALI?

  Merhaba okuyucularım... Bu hafta da her hafta birisini anlattığım pazarlama taktiklerinden bir diğerini işleyeceğiz. Günümüzde artış gösteren dijital dünyadaki ticaret etkinlikleri bizi bu konuda biraz daha fazla bilgi edinme gereksiniminde bulunduruyor. Bu bağlamda bizi ilgilendiren bir konu ise e-mail yolu ile yapılan pazarlama şeklidir.

  Eski zamanlarda, kitlesel şekilde gerçekleştirilen tek yönlü asimetrik iletişim modelinin bulunduğu sadece bir kaynak ve bir alıcının olduğu ve feedback dediğimiz geri dönüşün olmadığı bir pazarlama modeli hakimdi hem de istisnasız tüm pazarlarda...

  Günümüzde değişen ve gelişen teknolojinin getirisi olarak görülen pazarlama anlayışı ile artık hem kaynaklar yani mesajı gönderenler aynı zamanda bir alıcı konumunda olurken mesajı alan alıcılar ise aynı zamanda kaynak pozisyonuna geçmiş vaziyette. Teknoloji sağladığı yeniliklerle  pazarlama alanında kullanılabilecek yöntemlere bir çok alternatif oluşturmuş durumda.

  Peki bizim için en uygun olan yöntem hangisidir? Bildiğimiz üzere bir çok pazarlama yöntemi bulunmakta ve bunlardan bazıları offline pazarlama, e-mail pazarlama vd. şeklindedir.
Grafikteki oranlardan da anlaşılacağı üzere e-mail pazarlama yöntemi en çok tercih edilen pazarlama yöntemi olarak yerini almış durumdadır.

Peki bizim e-mail pazarlaması için yapmamız ve bilmemiz gerekenler nelerdir? sorusu takılıyorsa aklınıza gelin şimdi o soruyu cevaplayalım hep beraber:

Segmentasyon
Bildiğiniz üzere segmentasyon bir şeylerin sınıflandırılmasını içeren bir kavramdır. Bu açıdan düşündüğümüz zaman mesajlarımızın hedef kitlemizin demografik özelliklerine göre hazırlanmış olması gerekir. Eskisi gibi tek bir mesajı tüm kitleye yayma devre bitti!

Konu Satırı
Bu konu gerçekten hedef kitlemize gönderdiğimiz mesajın okunacak mı? yoksa çöp kutusuna direkt olarak mı gidecek? ikileminde karar merci özelliği taşıyan bir konudur. Bu yüzden konu satırımızın hedef kitlenin ilgisini çeken nitelikte olması gerekir. CTA içermelidir. (Call to Action)

ZamanlamaHer şey iyi güzel; fakat mesajı göndereceğiniz zamanı iyi şekilde seçemiyorsanız henüz başarılı sayılmazsınız. Çünkü mesajın ilgi çekme özelliğinin artması için haftanın en elverişli gün ve saatinin seçilmesi gerekmektedir ki yaptığınız kampanyadan alacağınız geri dönüşler sağlam olsun. 

Bu hafta da benden bu kadar haftaya görüşürüz :)


Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder