14 Ekim 2016 Cuma

PAZARLAMA TAKTİKLERİ - 1

 PAZARLAMANIN KISAYOLLARI


Merhaba saygı değer okurlarım... Geçtiğimiz haftalarda sizlerle günbegün pazarlama ve satış taktiklerini paylaşacağım sözünü vermiştim. Artık sözümü yerine getirmenin zamanı geldi. Her hafta bir taktikle karşınızda olacağım dizinde pazarlama ile ilgili bazı detayları beraber inceleme şansı bulacağız. O halde başlayalım!


PAZARLAMA NASIL SATIŞA DÖNÜŞÜR ?

Pazarlama Nedir?

Pazarlama, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların fikirlerin ve hizmetlerin; tutundurulmasına, dağıtılmasına, geliştirilmesine ve fiyatlandırılmasına ilişkin yapılan planlama ve uygulama sürecidir. Bu sürecin sonucunda satışın gerçekleşmesi ciddi anlamda zordur. 

Yurt dışında pazarlama ustalarına yönelik yapılan araştırmalar da onların pazarlama alanında en çok pazarlamanın satışa dönmesi konusunda (%19.6 oran ile) zorlandıklarını gösteriyor.




Bununla ilgili bazı verilecek bazı taktikler pazarlamanın satışa dönüşmesine kolaylık sağlayacaktır.

Bireyselleştirme - Fayda

Hedef kitle ile buluştuğunuz taktirde onları ürünü almalarına değil fakat; ürünün yararlarını benimsemelerine yönelik olarak ikna etmeye çalışın. Diyaloglarla ihtiyaçlarını öğrenebildiğiniz müşterinin potansiyel alıcınız olduğunu unutmayarak ürününüzün faydalarını onlara detaylı şekilde anlatarak. Ürünü o kişinin benimsemesini sağlayın bir yerde satışınızı bireyselleştirin.

Çözüm ve Değer

Fayda prensibine bağlı olarak müşterinize sattığınız ürünün onlara bir çözüm olacağını ifade edin. Kısacası müşteriye, 'Yahu şimdi ben ürünü niye alayım?' sorusunu size yöneltmesine izin vermeyin. Siz müşteriye bir değer sunuyorsunuz. Bunu unutmayın!

Hikayeleştime - Tahkiye

Gerek yüz yüze, gerekse de reklamlar aracılığı ile yaptığınız anlatımlarda hikayeleştirme tekniğini asla aklınızdan çıkarmayın. Sattığınız değerin güzel bir hikaye ile buluşması sonucunda satış o kadar pazarlama uğraşı sonucunda kolaylıkla size kazanç sağlayacaktır.
Gelsin paracıklar!..

Bu anlamda yapılan güzel bir örnek enerji içeceği markası RedBull'dan geliyor. Aşağıdaki bağlantıdan video adresine ulaşabilirsiniz. 

İyi seyirler.






Kaynak Pazarlamasyon- Youtube

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder