15 Haziran 2016 Çarşamba

SOSYAL SORUMLULUK ANLAYIŞI

  Selamlar okurlarım... Bugün stajda iş yapmayınca halkla ilişkiler proje yarışmalarında hazırlanan pr projelerine göz atmak istedim. Projelerden çoğunun sosyal sorumluluk alanında olduklarını görünce aklıma Camı Kırık Gözlük'te sosyal sorumluluk ile ilgili bildiklerimi sizlere dilim döndüğünce aktarmak geldi. Sürç-i lisan edersem affola... :) Hadi başlayalım o vakit.

  Sosyal sorumluluk, kar amacı giden yahut gitmeyen bir kurum-kuruluşun çevresine verdiği değer bağlamında sadece içinde bulunduğu toplumun faydalarını gözeterek projeler planlama ve uygulamaya koyma anlayışını ihtiva eden bir kavramdır. O halde sosyal sorumluluk için kar elde etme maksadı taşımadığını söylememiz yanlış olmayacaktır.

 Sosyal sorumluluk projeleri şirketlerin halkla ilişkiler birimleri tarafından hazırlanan projelerdir. Sosyal sorumluluk projelerinde şirket çevrenin faydasını gözetirken aynı zamanda şirketin itibarını artırmayı da hedeflemektedir. Bu yüzden bazen 'masum' amaçlarla kullanılmadığı ayandır. Şirketin yeni atlatmış olduğu kriz dönemlerinden sonra ya da basın tarafından markaya gelen bir karalama kampanyası yahut yalan haberden sonra şirket her ne kadar tekzip yazısı yazarsa yazsın bu tekzipler bir sosyal sorumluluk projesi kadar 'aklama' etkisi yapmayacaktır. 

  Sosyal Sorumluluk aynı zaman da şirket için gayet güzel bir reklam fırsatıdır. Ana amaç tabii ki de markanın reklamını yapmak olmasa da marka ismi proje ile anılacağı için bu durum markanın bilinirliğine de olumlu etkilerde bulunacaktır.

  
  Buraya kadar anlattıklarımızın dışında sosyal sorumlulukta göz önünde bulundurmamız gereken bir diğer faktör de etik kavramıdır. Etik kavramı günümüzde çoğunlukla bazı 'sözüm ona' sosyal sorumluluk projesi hazırlığı içerisinde bulunmuş şirketler tarafından göz ardı edilmektedir. Peki nedir bu etik meselesinin özü? Şöyle söylemek gerekirse, sosyal sorumluluk projesinde amaç önceden de dediğimiz gibi çevresel sorunların çözümüne odaklanarak onların çözümünde şirket olarak pozitif katkıda bulunmaktır ve burada herhangi bir ekonomik kazanç niyeti bulunmamaktadır. Yani etik anlayışına göre bir şirket hazırladığı sosyal sorumluluk projesinde kar amacı gütmemelidir. Yahut markanın itibarını yükseltmek veya önceden marka isminin karıştığı bir olaydan ötürü imaj restorasyonu sağlamak maksadıyla sosyal sorumluluk projelerine girişmek sosyal sorumluluk anlayışının etik prensiplerine aykırı düşmektedir. 

  Bu alanda Marmara Medya Merkezi'nde halkla ilişkiler sorumlusu olarak çalıştığım vakitlerde ekibimle beraber hazırlamış olduğumuz sosyal sorumluluk projelerinden birkaçını sizlerle paylaşmak istiyorum.


BİRİKTİRDİĞİNİ BOZDUR, BOZDURDUĞUNU BİRİKTİR!
  
  Bu projemizde öğrencilerin bol olarak bulundukları üniversite ortamlarına para bozdurma makineleri yerleştirmeyi düşündük. Bu sayede öğrenciler akbil, yemekhane vs. ihtiyaçları için aradıkları bozuk paraya kolaylıkla ulaşabilirler.
Ayrıca makinemiz, bozdurulan paranın %10'luk kesimini parayı yatıran kişinin hesabında saklayacak. İster dönem sonlarında ister yıl sonunda hesaba yatırılan paraya ulaşabilen öğrenci kendi harçlığını da yine kendi parasından arta kalanlar sayesinde edinebilecek.

MASKENİ TAK HAYATINA SAĞLIK KAT!

  Toplu ulaşım araçları için düşündüğümüz bu sosyal sorumluluk projemizde de halkın sağlık endişelerine bir son vermek amacı bulunmakta. Vapur, metrobüs, vb. toplu ulaşım araçlarını kullanan yolcularımız toplu ulaşım araçlarına girdiklerinde karşılaşacakları hijyenik maske ve hijyenik jeli kullanarak çevreden bulaşabileceği konusunda tereddüt ettiği virüslerden salgınlardan kendini bir nebzede olsa muhafaza etme şansını yakalayabilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder